woensdag 14 augustus 2013

Paper blossom kerst bloem...

Hoi allemaal,
 
Vandaag wil ik jullie laten zien , hoe je met de paper blossom ponsen hele mooie winterse bloemen kunt maken.
 
Je heb nodig papier, bij Joy!crafts hebben ze heel mooi handgeschept papier hiervoor, met een mooie structuur, wat net wat extra,s geeft aan je bloem 6100/0497, de paper blossom ponsen bloembodem 6100/0100, peer vorm 6100/0101 en meeldraden 6100/0112. De sneeuw op de blaadjes heb ik gemaakt met liquid applique, dit is een vloeistof in een pen, die je op je blaadje smeert en daarna met de heattool warm maakt en dan komt het omhoog en is het net sneeuw. Je heb verschillende merken op de markt. Zelf heb ik hem gebruikt met de naam Puffy velvet.


Je stans 12 blaadjes uit rood en 1 bloembodem uit groen.

 
Je smeert aan de bovenkant van alle blaadjes het sneeuw en verwarm het met de heattool tot je het effect heb bereikt.

 
Hier zijn alle 12 blaadjes van sneeuw voorzien.
 
 
Daarna ga je blaadjes opbollen vormen , hiervoor heb je een zacht matje, pincet en dikke embossingpen nodig. Joy!craft heeft hiervoor een heel mooi embossingmatje 6100/0491 en een mooi setje met tools 6100/0490
 
 
 
Daarna doe je op een apart papiertje sneldrogende lijm, wij hebben special hiervoor transparant opdrogende lijm, Paper blossom lijm 6100/0495. Je pak je bloembodem en je haalt elk blaadje door de lijm en plak ze op de 6 uitstekels van de bloembodem.


 
De overige blaadjes plak je als tweede laag er weer tussen. Je pons nog uit wit papier 2 meeldraden en plak je in het midden.
 

Als de bloem droog is kan je hem nog wat navormen, tot je hem mooi vind.



Op deze kaart heb ik verder nog gewerkt met de nieuwe Chrissie kerst borduur stansjes, die deze maand in de winkel komen 6002/2024.
Verder nog wat Cutting en embossingstencils: ijskristallen rand 6002/0003 en de ster 6002/0084, Mery,s wasknijpertje 6002/0204. Verder heb ik achtergrondembossingstencil ijskristallen 6002/0609 gebruikt, hiermee heb ik de bovenzijde van het designpapier geembost en daarna met inkt eroverheen gegaan. Parels bruin 6020/0012.
Het stempeltje Kerst knuffels is 6410/0111, een kerststempeltje wat in juli is uitgekomen.

Groetjes Anke

8 opmerkingen:

  1. Een prachtige kaart Anke. Heel leuk ideetje de sneeuwbloemen.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Anke, wat heb je dit mooi gemaakt. zo fijn ook om er een duidelijke uitleg met foto's bij te krijgen, super. De kaarsen die je geborduurd hebt zijn ook prachtig en het is een mooi geheel geworden.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ank,
    Een prachtige kaart en te gekke bloemen, ik ga meteen zo'n pen bestellen, ik vroeg me al zo lang af waar die gave sneeuw randjes vandaan kwamen. Een super uitleg en mooie foto,s dank je wel voor het delen! Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,
    Ziet er weer heel mooi uit, wat leuk gedaan zeg. Mooi zo met het plaatje.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anke, Wat een prachtige kaart. De materialen passen perfect. Heel mooi bij elkaar gekozen. De geborduurde kaarsen vind ik erg leuk. IK kon zo snel niet vinden waar ze van zijn??? Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig kerstkaartje en die bloemen wow...dank je wel voor de prachtige duidelijke tutorial!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gemaakt en die bloem vind ik ook zo gaaf.
    Je maakt mooie creaties hoor.

    in april op het blog had je een erg mooi MDF album gemaakt en jij gaf me toen de inspiratie om zoiets voor mijn dochter te maken.
    Bedankt en groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Parabéns pelo blog, lindos trabalhos.
    Deus te ama.
    Porque Deus amou o mundo de tal maneira que deu o seu Filho unigênito, para que todo aquele que nele crê não pereça, mas tenha a vida eterna.
    Porque Deus enviou o seu Filho ao mundo, não para que condenasse o mundo, mas para que o mundo fosse salvo por ele.

    João 3:16-17
    Todo aquele que crê que Jesus é o Cristo, é nascido de Deus; e todo aquele que ama ao que o gerou também ama ao que dele é nascido.
    1 João 5:1
    E em nenhum outro há salvação, porque também debaixo do céu nenhum outro nome há, dado entre os homens, pelo qual devamos ser salvos.
    Atos 4:12
    Jesus te ama.

    BeantwoordenVerwijderen