woensdag 17 januari 2018

Kraft labels

Dag allemaal,

Hebben jullie de nieuwe kraft labels/tags al gezien? We hebben ze in 5 verschillende maten van groot 11,2 bij 5,6 cm tot heel klein 2 bij 3 cm. 
Ik vind ze heel leuk om te bewerken met inkt. De Distress oxide inkt is een krijt achtige inkt, die goed op kraft pakt en waar je ook mee over elkaar kunt inkten. 
In deze tutorial leg ik uit, hoe je deze super leuke labels maakt met het lieve konijntje.


Stap 1: 
Beïnkt de labels met distress oxide inkt. Ik heb hier blauw en groen gebruikt. 
Ik doe dit op onze inkt blending mat. Dit is een doorzichtige mat van het formaat a4. 
Voor het mooiste resultaat van inkten, ga je met de inkt blending tool met een draaiende beweging van je mat af je papier op. Je krijg dan geen lelijke aanzet vlekken. Doordat de mat glad is, gaat dit heel fijn. Ook is de mat goed schoon te maken.


Met de inkt blending tool ga je met een draaiende beweging van je mat op je papier, om aanzet vlekken te voorkomen.


Stap 2:
Met het mask stencil wolkje ga ik de wolken maken. Je gaat met je inkt blending tool over het stencil heen. Ik heb hiervoor een donkere blauw gebruikt.


Dit het resultaat:


Stap 3:
Ik ga met de witte chalkmarker de contouren tekenen van de wolkjes,voor een wat duidelijker effect


Stap 4:
Ik ga nu bloemen stempelen op het groene gedeelte. Ik beïnkt ook deze stempels met de Distress oxide inkt, omdat hij dan mooi op het groen komt te liggen. 


Stap 5:
Ik vind de wolkjes toch te hard. Ik leg de mask stencil nog een keer terug en ga met een witte inkt er nog een keer overheen om ze wat zachter te maken. Dit had ik ook kunnen doen voor stap 4.


Dit is het resultaat en ik ben tevreden. Vind de witte contouren gemaakt met de witte chalkmarker erg leuk!


Stap 5:
Er zijn hele leuke stencil/clear stamps uitgekomen met eyelets. Laten deze nu heel leuk passen om het oogje van de label. Ik heb ze gestanst en daarna een tekstjes op gestempeld. Ik heb gekozen voor zomaar en veel liefs. 


Stap 6:
Nu nog de konijntjes in elkaar lijmen. Hiervoor is het handige Ultra fine lijmflesje  6200/0006 onmisbaar. Je kunt hem vullen met je eigen lijm en met het dunnen naaldje kan je heel gericht lijmen en nooit teveel. 


En klaar zijn mijn labels. 
Voor alle gebruikte producten, bekijk het lijstje onderaan deze post.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer!






Gebruikte materialen:

6002/0846 Mask stencil wolken
6002/1023 Mon Ami konijn
6004/0022 Clear stamps & stencil eyelets
6200/0006 Ultra fine lijm flesje
6200/0241 Blending mat a4
6200/0222 Inkt blending tool
6200/0226 Inkt blending tool mini
6410/0566 Clear stamps bloemen
8089/0265 Kraft tags

8200/0012 Securit marker wit

1 opmerking:

  1. Prachtig en zo leuk met deze konijntjes. Bedankt voor de uitleg. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen